ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΤΥΧΙΑ BELLY

Η σχολή χορού flash dance academy χορηγεί σε συνεργασία με το εθνικό συμβούλιο χορού Ελλάδος πτυχία BellyDance  αναγνωρισμένα από το ΕΣΧΕ . Για πληροφορίες επικοινωνήστε με την σχολή στο 2104924069

ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΑΡΧΑΡΙΩΝ

ΛΑΙΜΟΣ:                                           ΩΜΟΙ:

  • Slide μπρος / πίσω                                μπρος / πίσω
  • Slide δεξιά / αριστερά                          Shoulder rolls
  • Κύκλος οριζόντιος                                 Shoulder shimmy

ΧΕΡΙΑ:                                               ΣΤΗΘΟΣ:

  • Θέσεις χεριών:                                       Slide μπρος / πίσω                                                                                                                       preparation, 1η, 2η, 3η, 4η, 5ηSlide δεξιά / αριστερά
  • Χέρια Φιδάκια                                        Κύκλος οριζόντιος

  • Wrist roll
  • Παλάμη φιδάκι

ΚΟΙΛΙΑ:

  • Κοιλιά Μέσα / έξω
  • Στομάχι μέσα / έξω

ΛΕΚΑΝΗ:

  • Χτυπήματα Δ / Α
  • Χτυπήματα μπρος / πίσω
  • Ups / Drops
  • Slides Δ / Α
  • Slides μπρος / πίσω
  • Κύκλοι
  • 8αρι οριζόντιο
  • Shimmy

TRAVELL STEPS:

  • Βασικό αιγυπτιακό
  • Χτυπήματα Δ / Α με περπάτημα
  • Χτυπήματα μπρος / πίσω με περπάτημα
  • Κύκλους με περπάτημα
  • Step Touch
  • Grape vine
  • 3 step turn
  • Shimmy

ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ

ΛΑΙΜΟΣ:

  • Slide μπρος / πίσω
  • Slide δεξιά / αριστερά
  • Κύκλος οριζόντιος

ΩΜΟΙ:

  • Μπρος / πίσω.
  • Shoulder Rolls
  • Shoulder Shimmy

ΧΕΡΙΑ:

  • Θέσεις χεριών:                                                                                                                                             preparation, 1η, 2η, 3η, 4η, 5ηκαι ενδιάμεσες όπως:                                                                                                                                        – S shape                                                                                                                                                    – High V                                                                                                                                                          – Low V                                                                                                                                                       – Diagonal                                                                                                                                                          – Ένα χέρι στο κεφάλι και το άλλο χέρι μπροστά από το σώμα στον αγκώνα                             – Ένα χέρι πλάι ή μπρος τεντωμένο άλλο χέρι στο κεφάλι.                                                                          – Φαραώ

  • Χέρια Φιδάκια
  • Wrist roll
  • Παλάμη φιδάκι

ΣΤΗΘΟΣ:

  • Slide Μπρος / πίσω
  • Slide δεξιά / αριστερά
  • Ups / drops
  • Κύκλος οριζόντιος
  • Κύκλος κάθετος
  • Chest rolls
  • 8άρι κάθετο
  • 8αρι οριζόντιο

ΚΟΙΛΙΑ:

  • Κοιλιά Μέσα / έξω
  • Στομάχι μέσα / έξω
  • Στομάχι κοιλιά εναλλάξ
  • Φιδάκι κανονικό
  • Φιδάκι ανάποδο

ΛΕΚΑΝΗ:

  • Χτυπήματα Δ / Α (μονά ή διπλά)
  • Χτυπήματα μπρος / πίσω
  • Ups / Drops
  • Drop & kick (saidi drops)
  • Twists
  • Slides Δ / Α
  • Slides μπρος / πίσω
  • Κύκλοι
  • Pelvic rolls
  • 8αρι οριζόντιο
  • Maya (και με χτύπημα μονό ή διπλό)
  • Δ ή Α γοφός με βοηθητικό πόδι κύκλο πίσω
  • Δ ή Α γοφός με βοηθητικό πόδι κύκλο μπρος
  • Δ ή Α γοφός με βοηθητικό πόδι 8αρι
  • Shimmy *
  • ¾  Shimmy
  • Front back step

TRAVELL STEPS:

  • Βασικό αιγυπτιακό
  • Χτυπήματα Δ / Α
  • Χτυπήματα μπρος / πίσω
  • Ups & Drops
  • Twists
  • Κύκλους
  • Maya
  • Step touch στο πλάι
  • Σταυρός (Πάνω κάτω πλάι πλάι)
  • Φιδάκια
  • grape vine
  • 3 step turn
  • Shimmy* και choo choo*
  • ¾ Shimmy
  • 3 step arabesque
  • C step
  • Fwd – Bwd – sidewd chasse

COMPINATION STEPS:

  • Shimmy * = να γίνει και με συνδυασμούς λεκάνη slides, κύκλους, 8αρια, κοιλιά μέσα έξω, φιδάκια,  στήθος μπρος πίσω, πάνω κάτω, 8αρια, slides

  • Spiral
  • Βαρκούλα
  • Φιδάκια Chest rolls & pelvic rolls
  • Κύκλο εξωτερικό με κύκλους εσωτερικούς με λεκάνη
  • Step touch με shoulder shimmy
  • Hip shimmy & shoulder shimmy
  • Σταυρός λεκάνη με σταυρό στήθος
  • Γοφός και ώμος κύκλο
  • Κύκλο σε όλο το σώμα

ΠΑΤΩΜΑ:

  • Ένα πόδι μπρος ένα πόδι πίσω και χαμηλώνω αργά με snake arms
  • Από τη βασική στάση χαμηλώνω αργά κάνοντας maya, ή κύκλους ή χτυπήματα μπρος πίσω ή ups & drops
  • Γονατίζω
  • Κάθομαι στις κνήμες
  • Κάθομαι στον ένα γοφό. Στήριξη σε πχ. Δεξί χέρι, ΔΠ γόνατο, Αριστερό πέλμα
  • Ανάσκελα και στήριξη στις παλάμες και στα γόνατα ή στις φτέρνες
  • Ξαπλωμένοι στο πάτωμα

EXTRA TOOLS

VEIL:

  • Κύκλοι δεξιόστροφοι – αριστερόστροφοι
  • Πετάω μπρος – πίσω απλά ή με 3 step turn
  • Σταυρωμένα χέρια απλό ή με cross feet
  • Πέπλο μπρος απ’ το σώμα και το ανεβάζω στο λαιμό
  • Butterfly wings
  • Αεροπλανάκι
  • Αλλαγή ώμων (switch shoulders)
  • Φάκελος.

– σαν μπούργκα

  • Ένα χέρι στο κεφάλι ή στη μέση και το άλλο χέρι στο πλάι κάνει κύκλο προς τα μπρος ή πίσω

ΚΗΡΟΠΗΓΕΙΟ

Ισορροπίες με απομονώσεις

ΜΠΑΣΤΟΥΝΙ – ΣΠΑΘΙ:

  • Κράτημα
  • Κύκλους προς τα μπρος και πίσω
  • Κύκλους side to side
  • Ελικόπτερο
  • Ισορροπίες

ISIS WINGS

  • Κύκλο με ένα χέρι και μετά με το άλλο
  • Στροφές με χέρια πλάι ή high V, ή L shape
  • Χέρια 8άρι
  • Αεροπλανάκι
  • Φτερά crossed μπροστά ή πίσω
  • Τυλίγομαι

ZILS

  • Τριπλέτες.  Δ/Α/Δ
  • 4άρι.           Δ/Α/Δ/Α
  • 7αρι.           Δ/Α/Δ/Α/Δ/Α/Δ
  • Beledi.   Dum/ Dum/ TekATek/ Dum /TekATek.   Δ/Δ/ΑΔΑ/Δ/ΑΔΑ
  • Chiftetelli.   Dum/ Dum /TekATek/ Dum/ Dum/ Dum.   Δ/Δ/ΑΔΑ/Δ/Δ/Δ
  • Maksoum.  Dum/Tek/TekATek/Dum/TekATek.   Δ/Α/ΑΔΑ/Δ/ΑΔΑ

  1. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
  2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ORIENTAL ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
  3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΗΜΑΤΩΝ ORIENTAL ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΟΡΟΥ

Ο χορός οριεντάλ (ή χορός της κοιλιάς, όπως είναι ως επί το πλείστον γνωστός στον δυτικό κόσμο) είναι ο κατ’ εξοχήν χορός της ανατολής. Η ιστορία του χάνεται στα βάθη των αιώνων. Σύμφωνα με διάφορες θεωρίες προέρχεται από τις τελετουργίες γονιμότητας της κεντρικής Αφρικής ή από τις τελετουργίες προς τιμήν των Θεών της γονιμότητας (όπως η Αστάρτη, η Αφροδίτη κλπ) της μέσης Ανατολής και της Μεσογείου. Στη σημερινή του μορφή είναι κυρίως διαδεδομένος στον αραβικό χώρο, καθώς και στην Τουρκία, Ελλάδα, Βαλκάνια, Περσία και σε ορισμένες περιοχές της Ινδίας.

Παρότι φαινομενικά ο χορός της κοιλιάς είναι αρκετά ελεύθερος, στην πραγματικότητα διέπεται από αυστηρούς κανόνες, και είναι εκτελεστικά ιδιαίτερα δύσκολος. Υπάρχουν πολλά είδη χορού της κοιλιάς, ανάλογα με τη μουσική, την προέλευση και το επιθυμητό αισθητικό αποτέλεσμα.

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

Στην Αίγυπτο συναντάμε την μεγαλύτερη ποικιλία διαφορετικών χορών οριεντάλ, από τα παραδοσιακά είδη έως τη σύγχρονη μορφή του χορού της κοιλιάς. Χαρακτηριστική είναι η κατά κόρον κατακερμάτιση (διαχωρισμός) του σώματος.

Βασικές κατηγορίες Αιγυπτιακού χορού

  • Raqsharqi μεταφράζεται ως «Ο χορός της Ανατολής» ή «Oriental». Τεχνικά μόνο οι Αιγυπτιακοί χοροί ονομάζονται έτσι. Ο χορός είναι προ-ισλαμικός και είναι μια παράδοση η οποία εξελίσσεται μέσα στους αιώνες. Κάποιοι πιστεύουν ότι ξεκίνησε από την λατρεία της Θεάς Ίσιδας. Στην σημερινή του μορφή ωστόσο το Raqs Sharqi περιέχει και πολλά στοιχεία από δυτικούς χορούς, όπως μπαλέτο (κλασσικό και μοντέρνο) και λατινοαμερικάνικους χορούς. Σε αυτή τη μορφή εξελίχθηκε κυρίως στα μεγάλα νάιτ κλάμπ του Κάιρο από τη δεκαετία του 30 και μετά (και εξακολουθεί να εξελίσσεται μέχρι σήμερα) Αυτοσχεδιασμοί χρησιμοποιούνται σε μεγάλη συχνότητα, και είναι εκπληκτικά όμορφο να δει κάποιος χορεύτρια με μουσικό που παίζει τουμπερλέκι. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Raqs Sharqi είναι η απόλυτη αρμονία της κίνησης με την μουσική. Η μουσική είναι περίπλοκη, οι ρυθμοί αλλάζουν συνεχώς και η χορεύτρια εκφράζει απόλυτα τη μουσική με τις κινήσεις της. Η κυρίως τέχνη στο αιγυπτιακό στυλ, είναι το να μπορεί η χορεύτρια να κάνει ορατή τη μουσική με το σώμα της.
  • Sha’abiyya ο παραδοσιακός χορός των Φελλάχων (κάτοικοι της επαρχίας), συχνά ως γιορτή στην διάρκεια γάμων. Διαφορετικές κοινότητες χρησιμοποιούν διαφορετικά βήματα, αλλά υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα στυλ όπως το Saidi από την Ανω Αίγυπτο. Οι μουσικοί του Νείλου παίζουν παραδοσιακή μουσική με όργανα όπως, mizmar, tabla, arghul και rababa. Το στυλ του χορού είναι χαλαρό με πολλά «τρέμουλα» (γνωστά ως shimmies).
  • Το Ghawazee είναι πιο δυναμικό με γρήγορες στροφές και πιο αρσενικό αίσθημα. Η μουσική Saidi επίσης χορεύεται από άντρες με ραβδιά.
  • Baladi ή Beledi θα μπορούσαμε να πούμε από την χώρα, είναι ένα αστικοποιημένο στυλ χορού που αναπτύχθηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα στο Κάιρο, από τους εγχώριους μετανάστες. Η μουσική έγινε πιο εκλεπτυσμένη και όργανα όπως το ακορντεόν προστέθηκαν. Το Baladi θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η εξέλιξη των χορών της ενδοχώρας της Αιγύπτου. Περισσότερες κινήσεις, εντυπωσιακότερα κουστούμια και ποικιλία στα βήματα. Υπάρχει ένας «δρόμος» στην μουσική. Το «Achra Baladi» είναι μια παραδοσιακή μορφή της μουσικής όπου μουσικοί παίζουν live. Ξεκινάει με εισαγωγή, ταξίμι, awaadi (τουμπερλέκι, όργανα και χορεύτρια μαζί) και το tet όταν η ταχύτητα των τουμπερλεκίων πλησιάζει στο τέλος του κομματιού.

ΤΟΥΡΚΙΑ Η Τουρκική μορφή του χορού της κοιλιάς χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη κίνηση μέσα στον χώρο, χαμήλωμα στο πάτωμα, με εντυπωσιακές φιγούρες έως παραδοσιακές μορφές κοντά στον ελληνικό καρσιλαμά και τον χορό γάμου με τα κουτάλια και μέσα στο ταψί. Μπορούμε να δούμε από πολύ αργές κινήσεις και ρυθμούς έως πολύ γρήγορους στροβιλισμούς. Σε γενικές γραμμές όμως περιέχει ο τούρκικος χορός της κοιλιάς πολύ λιγότερες κινήσεις από τον αιγυπτιακό καθώς και η μουσική, με την οποία χορεύεται, είναι πολύ πιο απλή στη δομή της από την αραβική μουσική του αντίστοιχου αιγυπτιακού στυλ.

ΛΙΒΑΝΟΣ Η χάρη και η θηλυκότητα σε όλο της το μεγαλείο. Η μελωδία ανταμώνει την κίνηση και το θέαμα είναι εκπληκτικό και ρέει. Παραδοσιακοί ρυθμοί και μορφές χορού δίνουν την διαφορετικότητα όπως το Debke. Το λιβανέζικο στυλ μοιάζει πολύ με το αιγυπτιακό, αλλά είναι περισσότερο δυναμικό και οι χορεύτριες κινούνται περισσότερο στον χώρο.

ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ, ΚΟΥΒΕΙΤ, ΥΕΜΕΝΗ (Περσικός κόλπος) Μια μακριά χρυσοποίκιλτη «ρόμπα» είναι το κοστούμι. Μικρά βήματα, μικρές κινήσεις των χεριών, στο πλάι και μπροστά στο στήθος, αλλά βασικά η κίνηση των μαλλιών είναι αυτή που δημιουργεί την μαγική εικόνα.  Οι γυναίκες φοράνε φερετζέ με φιλτραρισμένο ύφασμα μπροστά. Ο χορός είναι ενεργητικός και δυνατός.

ΙΡΑΝ Μπορεί να είναι ενεργητικός χορός όπως και πιο λυρικός και όμορφος. Τα μάτια είναι πολύ σημαντικά, οι γοφοί χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο από ότι τα χέρια και ο κορμός. Στροφές χρησιμοποιούνται αρκετά όπως και χορός στο πάτωμα

ΜΑΡΟΚΟ Φολκλορικό είδος χορού με κινήσεις που αναπαριστούν καθημερινές δραστηριότητες, όπως τίναγμα χαλιών, φύτεμα σπόρων κ.α. Πολλά βήματα των Αιγυπτιακών χορών χρησιμοποιούνται από τους μαροκινούς. Το Schikhatt αρχικά χορευόταν σαν χορός πριν τον γάμο. Η Guedra είναι χορός που εκτελείται από γυναίκα καθισμένη στα γόνατά της. Χρησιμοποιεί συγκεκριμένες κινήσεις με τα χέρια για να δώσει ευχές. Ξεκινάει να χορεύει όρθια, πέφτει στα γόνατα και μπορεί να συνεχιστεί για ώρες.

ΑΛΓΕΡΙΑ Περιλαμβάνει κινήσεις που συναντάμε και στους Αιγυπτιακούς χορούς όπως shimmies, κύκλους γοφών και πτώσεις γοφών. Υπάρχει ισχυρή επιρροή από τους Ανδαλουσιάνικους χορούς (Φλαμένκο) οι οποίες φαίνονται στις κινήσεις των χεριών περισσότερο.

ΤΥΝΗΣΙΑ Έχει την τάση να είναι πιο φολκλορικός με κινήσεις που δεν συναντούνται σε άλλες χώρες συχνά. Οι χορεύτριες μιμούνται κινήσεις της καθημερινότητας, φυτεύοντας, μαγειρεύοντας κ.λπ. Στροφές του γοφού μπροστά και πίσω είναι συχνές. Ο ρυθμός είναι συχνά δύσκολος για χορευτές που έχουν συνηθίσει στους αιγυπτιακούς ή τούρκικους ρυθμούς. Αξίζει όμως την προσπάθεια «αν» βρούμε κάποιον που πραγματικά το ξέρει να το μάθουμε. Πιθανότατα στην ίδια την Τυνησία.

ΕΛΛΑΔΑ Το γνωστό σε όλους μας «τσιφτετέλι», απομεινάρι της 400ετούς κατοχής του Ελληνικού χώρου από τους Τούρκους, που επανεισάχθηκε μαζί με τα γνωστά και ως «Σμυρνέικα Τραγούδια» μετά την καταστροφή της Σμύρνης, θα μπορούσε να θεωρηθεί η ελαφρά μορφή του χορού της κοιλιάς. Χαρακτηρίζεται από ελεύθερη μορφή κίνησης σύμφωνα με τον ρυθμό, χωρίς συγκεκριμένους κανόνες

STYLES: ACCESSORIES

  • EGYPTIAN                                                  FINGER SYMBALS – ZILS
  • PERSIAN                                                    VEIL (ΠΕΠΛΟ)
  • TURKISH                                                    SWORD (ΣΠΑΘΙ)
  • GREEK                                                        ISIS WINGS (ΦΤΕΡΑ)
  • GYPSY                                                        CANE (ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΑ)
  • TRIBAL                                                       ΒΕΝΤΑΛΙΑ
  • AMERICAN CABARET                              ΚΕΡΙΑ

TECHNIQUE

Οι περισσότερες κινήσεις στο Belly Dance περιέχουν απομονώσεις των διαφόρων μερών του σώματος (γοφοί, ώμοι, στήθος, στομάχι κλπ) οι οποίες μοιάζουν με αυτές του Jazz αλλά δίνονται με διαφορετικό τρόπο. Στον χορό της κοιλιάς υπάρχει μια εστίαση στο εσωτερικό των μυών του σώματος που παράγουν την κίνηση και όχι στο εξωτερικό. Το Αιγυπτιακό και το Λιβανέζικο στυλ κυρίως δίνουν έμφαση στην ανάγκη των κινήσεων που προέρχονται από τους μύες της πλάτης.

Το σωστό στήσιμο είναι πολύ σημαντικό. Στα περισσότερα στυλ στον χορό της κοιλιάς εστιάζουν περισσότερο στην περιοχή της λεκάνης. Λόγο της ποικιλίας των στυλ και οι ρίζες των χορών πολλές από τις κινήσεις αναφέρονται μέσα από μια ποικιλία διαφόρων ορολογιών. Παρόλα αυτά περιλαμβάνει κάποια βασικά στοιχεία τα οποία είναι:

SHIMMY:  Μια γρήγορη δόνηση στο κάτω μέρος του σώματος. Και πιο συγκεκριμένα κουνάμε τα γόνατα μπρος πίσω και αφήνουμε το υπόλοιπο σώμα χαλαρό αλλά στη βασική στάση.  Αν προσπαθήσετε να κάνετε την κίνηση από τους γοφούς, θα παρατηρήσετε ότι οι μυς έχουν ένταση και δεν υπάρχει χαλαρότητα στην κίνηση με συνέπεια να μην έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα. Αλλάζοντας την ταχύτητα των γονάτων καθώς και το λύγισμα που έχουν, αλλάζει και η δόνηση. Αυτή η δόνηση είναι συνήθως συνδυασμένη με άλλες κινήσεις για να δημιουργήσει βάθος στην παρουσίαση του χορευτή. (Επίσης μπορεί να χορευτεί χρησιμοποιώντας τους μυς της μέσης (lower back), τους μηρούς που δημιουργεί μια παρόμοια αλλά πιο ελεγχόμενη κίνηση, ή με τους γλουτούς σφίγγοντας και χαλαρώνοντας τους εναλλάξ). Η κίνηση αυτή μπορεί να χορευτεί προς όλες τις κατευθύνσεις καθώς είναι δυνατόν αυτήν τη δόνηση να τη δημιουργήσει η κίνηση της λεκάνης μπρος πίσω, πάνω κάτω, ή πλάι πλάι. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές και διάφορα ονόματα. Το πιο γνωστό είναι το choo choo που έχει αλλαγή ύψους (ψηλά στις μύτες).

Η ίδια κίνηση μπορεί να παρουσιαστεί χρησιμοποιώντας τους ώμους και ονομάζεται Shoulder Shimmy.

ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΛΕΚΑΝΗΣ. Μια κοφτή κίνηση των γοφών προς όλες τις κατευθύνσεις. Μπορεί να παρουσιαστεί χρησιμοποιώντας άλλα μέρη του σώματος όπως ώμους και στήθος. Αυτή η κίνηση επιτυγχάνεται απομονώνοντας την περιοχή της λεκάνης, και contracting τους μυς των γλουτών για να κινήσουμε τη λεκάνη πάνω κάτω. Το βάρος μπορεί να είναι και στα 2 πόδια ή μόνο στο ένα πόδι με το άλλο πόδι με τα δάχτυλα τεντωμένα.

ΦΙΔΑΚΙΑ. Μια συνεχόμενη κίνηση της λεκάνης και του στήθους σε κυκλική πορεία. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της κίνησης αυτής, η πιο γνωστή είναι η κυκλική κίνηση του στήθους που κινείται μπρος πάνω πίσω κάτω και δίνει την αίσθηση ότι είμαστε πάνω σε καμήλα.

ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ. POISE – POSTURE

(Με τη σωστή στάση του σώματος έχουμε μεγαλύτερο εύρος κινήσεων στους γοφούς καθώς επίσης αποφυγή τραυματισμών της πλάτης και πόνο στα γόνατα).

Στεκόμαστε με τα πόδια μας ανοιχτά, στο άνοιγμα της λεκάνης ή των ώμων. Το βάρος είναι ομοιόμορφα διανεμημένο πάνω στα πέλματα που ακουμπάνε στο πάτωμα και είναι παράλληλα μεταξύ τους. Τα γόνατα είναι λίγο λυγισμένα (slightly compressed) και βρίσκονται πάνω από τα δάχτυλα του ποδιού. Σε κινήσεις μπορεί να τεντώσουν αλλά δεν κλειδώνουν πίσω (locked back). Η λεκάνη είναι ελαφρώς μπροστά και πάνω σφίγγοντας τους κάτω κοιλιακούς μυς έτσι ώστε η σπονδυλική στήλη να είναι ίσια για αποφυγή τραυματισμών. Ο θώρακας είναι ψηλά (lifted). Τεντώνω τη σπονδυλική στήλη και ιδιαίτερα τους πάνω ραχιαίους μυς. Οι ώμοι είναι χαλαροί πίσω και κάτω. Τα χέρια είναι ανοιχτά στο πλάι (2ηθέση) με τους αγκώνες ελάχιστα προς τα κάτω ή τους κρατάμε lifted. Οι παλάμες κοιτάνε προς τα κάτω, ο καρπός είναι σταθερός και η γραμμή των χεριών συνεχίζει μέχρι τα δάχτυλα.

ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΔΙΩΝ.

  • 1η θέση ποδιών. Όταν τα πόδια μας είναι μαζί σε θέση προσοχής.
  • 2η θέση ποδιών. Όταν τα πόδια μας βρίσκονται σε διάσταση. Οι πατούσες είναι παράλληλες μεταξύ τους.
  • 4η θέση ποδιών. Όταν κάνουμε βήμα μπροστά ή πίσω πάνω σε δύο γραμμές. Οι πατούσες είναι παράλληλες μεταξύ τους.
  • 5η θέση ποδιών. Όταν το ένα πόδι είναι σταυρωμένο μπροστά ή πίσω από το άλλο.

ΚΙΝΗΣΗ.

Η κίνηση του ανθρώπινου σώματος και των μελών του είναι προϊόν της μυϊκής συστολής και επιτυγχάνεται με τη μετατροπή της χημικής ενέργειας σε μηχανική. Ο ενεργειακός μετασχηματισμός γίνεται στα διαφοροποιημένα μυϊκά κύτταρα που είναι οργανωμένα σε μια θαυμάσια αρχιτεκτονική διάταξη μέσα στο σκελετικό μυ και λειτουργούν με τον έλεγχο της βούλησης δηλ. την ενεργοποίηση του κεντρικού νευρικού συστήματος.

Οι σκελετικοί μύες συνδέονται με τα οστά του σώματος και στη συστολή τους οφείλεται η γένεση της δύναμης και η παραγωγή της κίνησης του σκελετού και του σώματος.

Οι μύες που συνεργάζονται μεταξύ τους και εκτελούν μια κίνηση λέγονται συναγωνιστές. Οι μύες που αντενεργούν λέγονται ανταγωνιστές.

Οι μύες διακρίνονται:

  1. Στους κυρίως ενεργούντες (Prime mover)δηλ. στους μυς που σύμφωνα με το ηλεκτρομυογράφημα παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην κίνηση
  2. Στους κυρίως αντενεργούντες (αναχαιτιστές) δηλ. στους μυς που πρωτοστατούν στο σταμάτημα της κίνησης (prime stopper)
  3. Στους συνεργούς που βοηθούν στην κίνηση ή στο σταμάτημα
  4. Στους σταθεροποιητές, εκείνους που ακινητοποιούν ένα μέλος ή μέρος του σώματος προκειμένου να κινηθεί κάποιο άλλο

Οι μυς ανάλογα με την ενέργεια που εκτελούν διακρίνονται σε: καμπτήρες, εκτείνοντες, στροφείς, προσαγωγείς, απαγωγείς, πρηνιστές και υπτιαστές.

ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΑΙ ΑΞΟΝΕΣ

Στην κίνηση (ασκήσεις) διακρίνουμε 3 κύρια επίπεδα

  1. Μετωπιαίο ή πλάγιο επίπεδο, που είναι κατακόρυφο και διαιρεί το σώμα στο μπρος και το πίσω μισό
  2. Προσθιοπίσθιο, που είναι κατακόρυφο και διαιρεί το σώμα στο αριστερό και το δεξί ημιμόριο
  3. Εγκάρσιο, που είναι οριζόντιο και διαιρεί το σώμα στο πάνω και στο κάτω μέρος.

και 3 άξονες.

  1. Ο επιμύκης, που είναι κάθετος πάνω στο εγκάρσιο επίπεδο και γύρω του εκτελούνται κινήσεις αλλαγής μετώπου π.χ. πιρουέτες
  2. Ο προσθιοπίσθιος που είναι κάθετος πάνω στο μετωπιαίο επίπεδο. Γύρω του εκτελούνται τα πλάγια περιστροφικά άλματα π.χ. σάλτο, τροχοί
  3. Ο εγκάρσιος που είναι κάθετος πάνω στο προσθιοπίσθιο επίπεδο. Είναι ο άξονας που εκτελούνται οι κυβιστήσεις μπρος – πίσω, σάλτα κλπ.

ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ

Έχουμε 2 είδη ισορροπίας. Τη ΣΤΑΤΙΚΗ που έχουν τα σώματα που βρίσκονται σε ακινησία π.χ. διάφορες στηρίξεις και την ΚΙΝΗΤΙΚΗ. Κάθε σώμα που γυρίζει π.χ. μια σβούρα, μια ρόδα ποδηλάτου, ισορροπεί. Η κινητική ισορροπία συνιστάται σε όλες τις ασκήσεις εδάφους που παρουσιάζουν κίνηση. Το σώμα χωρίς να ανακόψει την κίνηση μπρος ή πίσω και χωρίς να παρεκκλίνει δεξιά ή αριστερά, κινείται πάνω σε έναν άξονα. Αυτή η ισορροπία λειτουργεί αυτόματα και ρυθμίζεται από τη βούληση του ασκουμένου.

ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ

Είναι το νοητό ή πραγματικό σημείο απ’ όπου περνά η συνισταμένη των επί μέρους βαρών όλων των στοιχειωδών μαζών του σώματος, γύρω από το οποίο το σώμα είναι σε ισορροπία. Το σημείο του Κ.Β. αλλάζει θέση στις διάφορες κινήσεις, με την εισπνοή – εκπνοή, με το φαγητό, καθώς και με την ηλικία, εξαιτίας του λίπους που συσσωρεύεται σε ορισμένα σημεία του σώματος.

Στη στάση της προσοχής το σημείο του κέντρο βάρους βρίσκεται κατά μέσο όρο περίπου 4 εκ. κάτω από τον ομφαλό. Στα παιδιά βρίσκεται λίγο ψηλότερα γιατί το κορμί τους είναι βαρύτερο σε σύγκριση με το υπόλοιπο σώμα. Στις γυναίκες βρίσκεται χαμηλότερα σε σχέση με τους άντρες γιατί έχουν μεγαλύτερη λεκάνη. Όταν τα χέρια από προσοχή έρχονται στην ανάταση το Κ.Β. ανεβαίνει κατά 3 εκ.

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΚΕΦΑΛΙ 6,9%
ΚΟΡΜΟΣ – ΛΑΙΜΟΣ 46,1%
ΒΡΑΧΙΩΝ 6,6%
ΠΗΧΗΣ 4,2%
ΑΚΡΟ ΧΕΙΡΟΣ 1,7%
ΜΗΡΟΣ 21,5%
ΚΝΗΜΗ 9,6%
ΑΚΡΟ ΠΟΔΙΟΥ 3,4%

Κατακόρυφος κεντρικός άξονας. Ξεκινάει απ’ το κεφάλι, περνάει απ’ το κέντρο του κορμού και καταλήγει ανάμεσα στα πόδια.

Οριζόντιος άξονας γοφών: Είναι μια νοητή γραμμή παράλληλη με το πάτωμα και ξεκινάει από τον δεξιό γοφό και καταλήγει στον αριστερό γοφό.

Οριζόντιος άξονας λεκάνης. Είναι μια νοητή γραμμή παράλληλη με το πάτωμα και ξεκινάει από μπροστά από την κοιλιά μου και καταλήγει πίσω στον κόκκυγα.

Οριζόντιος άξονας θώρακα 1. Είναι μια νοητή γραμμή παράλληλη με το πάτωμα που ξεκινάει από τον δεξί ώμο και καταλήγει στον αριστερό ώμο.

Οριζόντιος άξονας θώρακα 2. Είναι μια νοητή γραμμή παράλληλη με το πάτωμα που ξεκινάει από μπροστά από το στήθος και καταλήγει πίσω στη σπονδυλική στήλη.

Γιατί είναι βασικές οι τεχνικές απομόνωσης? Είναι καλό απ’ την αρχή που μαθαίνουμε χορό της κοιλιάς να ξεκινάμε με απομονώσεις. Δηλ. κινούμε μόνο την περιοχή του σώματος που απαιτείται κρατώντας το υπόλοιπο σώμα σταθερό. Με αυτό βοηθάμε την ευλυγισία του σώματος και μπορούμε να τελειοποιήσουμε πιο γρήγορα και εύκολα μια κίνηση και μετά μπορούμε να συνδυάσουμε άλλες κινήσεις του σώματος για να μεγαλώσουμε την πολυπλοκότητα του χορού.

ΥΓΕΙΑ

O χορός της κοιλιάς είναι ένας χορός που δεν έχει μεγάλες επιβαρύνσεις στο σώμα και επομένως είναι κατάλληλος για όλες τις ηλικίες. Είναι μια καλή άσκηση για την πρόληψη της οστεοπόρωσης για τους ηλικιωμένους. Πολλές από τις κινήσεις περιέχουν απομονώσεις, οι οποίες βελτιώνουν την ευλυγισία του κορμού. Οι κινήσεις στον χορό της κοιλιάς είναι ευεργετικές για τη σπονδυλική στήλη, καθώς και ο πλήρης κυματισμός του σώματος, επιμηκύνουν (αποσυμπιέζουν) και δυναμώνουν τους μύες της σπονδυλικής στήλης και της κοιλιάς με έναν ήπιο τρόπο. Χρησιμοποιώντας πέπλα ενδυναμώνουμε το πάνω μέρος του σώματος, τα χέρια και τους ώμους. Με τις κινήσεις των γοφών ενδυναμώνουμε το κάτω μέρος του σώματος, τα πόδια και την πλάτη.

Ο χορός της κοιλιάς στην εγκυμοσύνη

Ο χορός της κοιλιάς είναι μια μεγάλη προετοιμασία για τον τοκετό, διότι ενισχύει τους μυς της πυέλου καθώς και τους κοιλιακούς μυς, δίνοντας την καλύτερη υποστήριξη για το μωρό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς και ευκολότερο τοκετό.

Benefits.

Χαλαρώνει και είναι κατάλληλο για την αποφυγή στρες, Αποκτάμε καλή στάση σώματος, Βοηθάει να διατηρήσουμε τη γραμμή μας, Βελτιώνει τους κοιλιακούς μυς, Ανακουφίζει από πόνους στη μέση, Βελτιώνει την ισορροπία

Προφυλάξεις.

Κάνουμε πάντα προθέρμανση και αποθεραπεία. Δεν κάνουμε πίσω κάμψεις, κρατάμε τη λεκάνη tilted. Δεν αλλάζουμε κατεύθυνση απότομα, αποφεύγουμε πηδήματα και απότομα χτυπήματα της λεκάνης καθώς και twist. Αν νοιώσουμε πόνο ή γενικότερα δεν αισθανόμαστε καλά σταματάμε την άσκηση

Οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη κάνουν περισσότερο κυκλικές κινήσεις του χορού της κοιλιάς. Αυτό βοηθάει να πάρει το παιδί σωστή θέση για τον τοκετό ή ακόμα και να ξεκινήσει ένας τοκετός.

ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ.

Η φυσική δραστηριότητα είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των οστών. Στην παιδική και εφηβική ηλικία η άσκηση είναι σημαντική για την επίτευξη της μέγιστης οστικής πυκνότητας έως και την ηλικία των 25 ετών, τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες. Στους ενήλικες ο στόχος της άσκησης είναι να διατηρηθεί η οστική πυκνότητα.

Για την πρόληψη της οστεοπόρωσης εκτός από τη διατροφή, σημαντική είναι και η σωματική άσκηση. Τα οστά αυξάνουν τη μάζα τους μέσω της εναπόθεσης μετάλλων, αντιδρώντας σε μηχανική φόρτιση. Η άσκηση είναι απαραίτητη για την μηχανική φόρτιση των οστών και μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της οστεοσύνθεσης.

TAXSIM ή TAQSIM

Σημαίνει διαίρεση και αναφέρεται στο τμήμα της μουσικής όπου ένα ειδικό όργανο (κλαρίνο, βιολί, ούτι, dumbeck…) παίζει ένα σόλο (εκφράζει συναισθήματα και πάθη παίζοντας παραλλαγές είτε στη μελοδία είτε στο ρυθμό), ενώ η υπόλοιπη μπάντα παίζει το ρυθμό. Ένα taqsim μπορεί να παιχτεί στην αρχή ή στη μέση ενός κομματιού. Είναι καθαρά αυτοσχεδιασμός και δεν μπορεί να παίξε με τον ίδιο τρόπο δυο φορές. Ο χορευτής χρησιμοποιεί απομονώσεις του σώματος, καθώς κυκλικές κινήσεις, κυματισμούς  και χέρια. Το taqsim είναι ίδιο με αυτό που αποκαλούν οι χορευτές drum solo.

7 πιο δημοφιλείς ρυθμοι bellydance

Baladi, Saidi, Maksoum, Masmoudi, Chifteteli, Καρσιλαμάς, Τσιγγάνικο στυλ.

επιμέλεια  ΚΑΛΛΙΑ ΣΦΕΝΔΟΥΡΑΚΗ . ΤΟ ΚΕΊΜΕΝΟ ΜΕΤΑΦΈΡΘΗΚΕ όπως αναγράφεται στην επίσημη ιστοσελιδα του ΕΣΧΕ